expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

poniedziałek, 2 lutego 2009

Zielono na sniadanie



Gdy za oknem szaro-buro nie ma nic lepszego jak troche zieleni na talerzu. W sklepach sa jakies szalone obnizki cen na awokado wiec trzeba ten fakt wykorzystac.
Poza tym bardzo lubie w sobotnie i niedzielne poranki moc zjesc sniadanie razem z cala moja Rodzinka. W tygodniu wszystko toczy sie tak szybko, sniadania zjadamy w pospiechu, bo to do pracy, bo do przedszkola. W week-end mamy wiec poranne spotkania przy stole tylko dla siebie, gdy nic nas nie pogania, nigdzie nie trzeba isc. Lubimy wtedy zjesc inaczej niz w tygodniu. Na stole sa swieze bulki z piekarnii albo pyszna jajecznica. Tym razem byl ciemny, pelnoziarnisty chlebek i przepyszne guacamole, a do tego dodatki jakie kto lubi.
Guacamole przewaznie zjadamy do chipsow nachos, ale jako pasta do kanapek smakuje rownie wspaniale.
Zaluje tylko, ze takie poranki sa tylko dwa w tygodniu.



Guacamole
skladniki:
1 awokado
sok z polowy limonki
maly zabek czosnku
sol, pieprz
kilka suszonych pomidorow

wykonanie:
Z awokado wyciagamy pestke, obieramy ze skory. Rozgniatamy widelcem.
Doprawiamy sokiem z polowy limonki, wycisnietym czosnkiem, sola i pieprzem.
Do mojej pasty dodatkowo posiekalam kilka suszonych pomidorow.
Wszystko mieszamy i podajemy z chipsami lub jak ja jako paste do kanapek.
Smacznego!


4 komentarze:

Majana pisze...

Karolko, jakże pięknie zieloniutko u Ciebie !:)) A ja jeszcze nigdy tego nie jadłam :P
Pozdrówka! :)

Tilianara pisze...

Od rana bardziej zielono i słonecznie zrobiło mi się, gdy spojrzałam na Twoje zdjęcia :) I ja uwielbiam takie leniwe, powoli rozwijające się poranki, gdy z mężem pałaszujemy śniadanko nie spiesząc się nigdzie :)

Anonimowy pisze...

Fajna pasta na kanapeczki, za awokado jakoś nie przepadam, ale może się skuszę na Guacamole, bo z czosneczkiem chyba mi posmakuje. :)

Pozdrawiam!

karolka pisze...

Majanka moze czas najwyzszy sprobowac takiego guacamole, bo jest bardzo dobre.

Notme ja tez nie bardzo lubilam awokado, zawsze bylo dla mnie takie bez smaku. Ale dobrze doprawione jest calkiem smaczne. W guacamole duze znaczenie ma wlasnie czosnek i limonka.

Tili leniwe poranki to jest to co lubie :)