expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

sobota, 4 kwietnia 2009

Weekendowa piekarnia #26 - Chleb z serkiem ricotta




Dzis nastapil moj debiut w Weekendowej Piekarni z czego oczywiscie bardzo sie ciesze. Przyznam, ze juz nie raz zabieralam sie do wspolnego wypiekania chleba, ale zawsze cos stanelo mi na przeszkodzie. Gdy tym razem zobaczylam przepis zaproponowany przez Atinke, to wiedzialam, ze chocby sie walilo i palilo, ja ten chleb i tak upieke. No i udalo sie!
Ciesze sie ogromnie, bo chleb okazal sie wspanialy. Jest bardzo delikatny, puszysty w srodku, a co najwazniejsze czuc w nim ricotte.
Dobrze, ze zanim go upieklam poczytalam komentarze, ze najlepiej od razu upiec go z podwojnej porcji :)



skladniki:
  • 100g wody
  • 40g mleka 3,2%
  • 15g masla
  • 5g drozdzy instant
  • 250g maki uniwersalnej
  • 5g soli
  • 90g serka ricotta

skladniki powinny miec temperature pokojowa

wykonanie:
Wszystkie skladniki mieszamy ze soba, a nastepnie wyrabiamy przez okolo 10 minut na omaczonym blacie. Ciasto najlepie wyrabiac recznie. Zagniecione ciasto przelozyc do naoliwione miski i pozostawic do wyrpsniecia na okolo 1,5 godziny.

Po tym czasie znow przekladamy ciasto na omaczony blat i formujemy z niego bochenek o dowolnym ksztalcie. Przykrywamy sciereczka i odstawiamy na kolejna godzine.

Chleb pieczemy w piekarniku nagrzanym do 230°C z para wodna. Po minucie zmniejszamy temperature do 200°C i pieczemy chleb 20-25 minut az skorka bedzie miala srednio brazowy kolor.
Chleb pozostawiamy do calkowitego wystudzenia.
Smacznego

10 komentarzy:

Krokodyl pisze...

Smakowity. Ma śmieszny kształt, fajny, domowy. :-))

Mafilka pisze...

Gratuluję debiutu :-)
Chlebe prezentuje się okazale :-)

Konsti pisze...

Naprawde piekny, okazaly bochenek!

kasiac pisze...

Jak fajnie, że się przyłączyłaś! Super chleb upiekłaś!

margot pisze...

śliczny bocheneczek !Fajnie ,ze jest nas coraz więcej do pieczenia chleba....

atina pisze...

Piękny chlebek! bardzo się cieszę, że przyłączyłaś się do Piekarni i piekłaś razem z nami:) Pozdrawiam serdecznie:)

Tilianara pisze...

bardzo smakowity i śliczny debiut :)

karolka pisze...

Tez bardzo sie ciesze z mojego debiutu. Mam nadzieje, ze teraz czesciej bede uczestniczyc w tym wspolnym pieczeniu chleba i bulek.

Dziekuje tez za pchwaly dla mojego wypieku :)

pozdrawiam

zawszepolka pisze...

No wiesz ja bym na miejscu tego chleba sie na Ciebie obrazila :)
Nic a nic Mu nie brakuje :D
To moze bedziesz czesciej z nami piekla Karolka? :))))

karolka pisze...

Polko ja bym chetnie piekla czesciej, tylko ze mam problem z dostaniem maki. Czesto takiej jak podajecie w przepisach nie moge nigdzie kupic :(

A za pochwale mojego chleba bardzo dziekuje :)