expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

niedziela, 27 grudnia 2009

Swiateczny sernik



Przygotowania do tegorocznych Swiat spedzaly mi sen z powiek. Przez wiele dni nie mialam pojecia co powinnam przygotowac. Myslalam, dumalam i co chwila zmienialam koncepcje. Ostatecznie los sam zadecydowal o tym co przygotowalam.
Przed samymi Swietami na moja glowe zwalilo sie kilka nieprzyjemnych zdarzen i pierwszy raz od dawna gotowanie i pieczenie nie sprawilo mi takiej przyjemnosci jak zwykle.
Przyznam, ze gdy zabieralam sie za pieczenie sernika to mialo to byc zupelnie inne ciasto niz to, ktore widnieje na zdjeciu. Przepis byl zupelnie przypadkowy, a o wyborze zdecydowalo, wygladajace bardzo kuszaco, zdjecie.
Przez chwile zapomnialam, ze zdjecia w gazetach kulinarnych mijaja sie z rzeczywistoscia i prawie zawsze sa mocno poprawiane. Oprzytomnialam zaraz po tym jak zrobilam mase serowa, ktora byla zbyt luzna i nie byla w stanie utrzymac warstwy ciasta. Poeksperymentowalam wiec i do przepisu wprowadzilam pare swoich zmian. Sam sernik tez przygotowalam w zupelnie innej formie, co mysle, ze bylo doskonalym rozwiazaniem.
Do tego jego piernikowo-pamoranczowy smak utwierdzil mnie w przekonaniu, ze to byly sluszne decyzje.
Polecam wiec moj eksperymentalny swiateczny sernik :)



Sernik na piernikowym spodzie

skladniki:
  • 125g masla
  • 1i 1/3 szklanki maki
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 3 lyzki kakao
  • 2 lyzeczki przyprawy do piernikow

masa serowa:
  • 750g sera poltlustego
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 5 jajek
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 lyzka maki
  • olejek pomaranczowy

wykonanie:
Maslo roztopic. Wszystkie skladniki ciasta wymieszac ze soba, dodac stopione i przestudzone maslo. Powstanie cos w rodzaju kruszonki. Ciasto wykladamy na dno tortownicy wylozonej papierem do pieczenia.
Cukier puder utrzec z jajkami. Dodac ser, make, olejek i mleko. Wszystko dokladnie wymieszac. Mase serowa wylac na przygotowany wczesniej spod.
Sernik piec w temperaturze 180°C przez okolo 1 godzine.
Przestudzic. Mozna udekorowac polewa czekoladowa lub gorzkim kakao.

Przepis prezentuje w ramach zabawy Olgi Smile "Kuchnia Swiateczna i Noworoczna 2009"


4 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Wiem jak to jest, jak trzeba piec ciasta a głowa zaprzątnięta czymś innym. Ja przed świętami dostałam mandat i to dość wysoki i następnego dnia a był to właśnie dzień pieczenia ciast, cały czas rozpamiętywałam tę sytuację i nie mogłam się skupic na robocie:)

Majana pisze...

Śliczny serniczek Karolko!
Twoje decyzje były więc słuszne:)
Piękne zdjęcia.
Pozdrawiam ciepło:)

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Piękny Ci wyszedł!
WIesz, ja miałam zamiar robić go w tym roku i jak zwykle na zamiarze się skończyło...

karolka pisze...

Wiosenka z tym mandatem to niefajna historia, szczegolnie przed Swietami.

Majanko ciesze sie, ze, Ci sie podoba. A decyzje faktycznie trafione, bo sernik znikal w oka mgnieniu.

Aniu ratujac moj sernik przypomnialam sobie o tym piernikowym z blogu Dorotus. Improwizowalam nieco, ale efekt byl zadowalajacy.
Goraco Ci polecam taki sernik.

pozdrawiam :)