expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 21 stycznia 2011

Salatka w wiosennym stylu



Powrocila zima. Przypomniala sobie o nas w chwili gdy ja juz na dobre rozkoszowalam sie iscie wiosnennym klimatem. Kilka dni temu mialam wrazenie, ze spadl pierwszy, wiosenny deszcz. W jego dosc cieplych strugach wracalysmy sobie z Viki do domu. Szlysmy wyjatkowo wolno gawedzac sobie o dzdzownicach i slimakach. To byl calkiem fajny spacer :)
Przez chwile do lask powrocily lzejsze bluzeczki i sweterki, a rekawiczki i czapke upchnelam gdzies do szuflady.
Nie ludzilam sie jednak, ze ten stan bedzie trwac wiecznie. Przeciez zima to zima i taka powinna pozostac, z mrozem i sniegiem. Ale ta wiosenna aura sprawila, ze zatesknilam do cieplejszych dni. Zauwazyli to nawet moi domownicy gdy podalam im salatke w wiosennym stylu z zieloniutkimi i pysznymi kielkami slonecznika.
To wspaniale danie dla wszystkich tych, ktorzy tak jak ja lubia zielenine na talerzu.




Salatka z ciecierzycy z kielkami slonecznika

skladniki:
  • puszka ciecierzycy
  • 50g kielkow slonecznika
  • 3 liscie salaty lodowej
  • 8 polowek pomidorow suszonych z zalewy

sos:
  • 3 lyzki oliwy
  • 1 lyzka soku z cytryny
  • 1 lyzka octu balsamicznego
  • sol, pieprz

wykonanie:
Do odsaczonej ciecierzycy dodajemy pokrojone w paseczki suszone pomidory, porwana na kawalki salate oraz kielki slonecznika.
Wszystkie skladniki sosu laczymy ze soba doprawiajac do smaku sola i pieprzem. Gotowym sosem zalewamy salatke.
Odstawiamy na 5 minut, a nastepnie zajadamy.
Smacznego!




7 komentarzy:

aga pisze...

z suszonymi pomidorami... pycha:) a do tego kielki... przepyszna salatka:)

Karmel-itka. pisze...

widzę, że i Ty tęsknisz za wiosną.
idealny sposób, by poczuc wiosenny ciepły wietrzyk, usłyszec trele ptaków...

Madleine pisze...

Ostatnio cos lato za mną chodzi...a tu jeszcze takie "słoneczne" potrawy,leciutkie i smaczne :) Uwielbiam kiełki :) pozdrawiam

Majana pisze...

Taką wiosenną sałatkę z kiełkami bardzo chętnie bym zjadła:)
Samo zdrowie.
Pozdrowienia:)

Szana pisze...

dzieki takim przepisom czekanie na wiosne jest latwiejsze ;)

atina pisze...

O tak patrząc na te sałatkę czuję wiosnę:)

karolka pisze...

Aga tez lubie kielki i suszone pomidory. Moze wlasnie daltego ta salatka byla taka dobra.

Karmel-itka to prawda tesknie za wiosna. Stad ta salatka.

Madleine ta salatka ma i pomoc doczekac wiosny ;)

Majanko zapraszam wiec do mnie na taka salatke :)

Szana to prawda :)

Atina ciesze sie :)