expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 12 listopada 2013

Marchewka w roli głównej


W pochmurne dni lubię gdy jedzenie jest choć trochę kolorowe. Gdy za oknem szaro i pada deszcz, ja podświadomie komponuje kolorowe dania i tak czerwień przeplata się z zielenią, żółcią czy pomarańczą. Dzisiejsze danie jest mocno pomarańczowe za sprawą marchewki. To właśnie z niej stworzyłam małe i cieple danie, które swą optymistyczną barwą bez trudu poprawia humor. Mieszczącą się w malej foremce marchewkowa pianka, była lekka jak puch, a co najważniejsze smaczna.


Flan z marchewki
składniki:
  • 400 g marchewki
  • 2 jajka
  • 100 g serka mascarpone
  • 1 łyżka mielonych migdałów
  • 1/4 łyżeczki kurkumy
  • sól, pieprz
  • masło do posmarowania foremek

wykonanie:
Obraną marchewkę kroimy w plasterki równej grubości. Przekładamy do garnka, zalewamy wodą na tyle by przykryć marchewki. Dodajemy kurkumę i sól, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy 10 minut.
Odcedzamy i miksujemy marchewki. Dodajemy następnie mascarpone, mielone migdały, jajka i wszystko ubijamy mikserem do uzyskania jednolitej masy. Doprawiamy solą i pieprzem.
Foremki smarujemy masłem i wypełniamy je masą marchewkową.
Pieczemy przez 35 minut w temperaturze 180°C w kąpieli wodnej.

Uwagi: Przepis jest na 4 małe kokilki lub 3 większe, takie jak na zdjęciu.

2 komentarze:

Majana pisze...

Mniam, jak pysznie wygląda. Uwielbiam marchewkę. :)
Pozdrowienia:)

Jey pisze...

o, o czymś takim jak flan jeszcze nigdy nie słyszałam. zainteresowałaś mnie :)