expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 28 lipca 2017

Kalafiorowe placki z piekarnika



Rzutem na taśmę dzielę się z Wami kolejnym przepisem. Myślałam, że przed urlopem już nie dam rady nic opublikować, a jednak.
Lato w tym roku nas nie rozpieszcza i gdy patrzę przez okno to chętnie ugotowałabym zupę. Postanowiłam jednak nie poddać się jesiennej aurze i zamiast zupy poczyniłam placuszki. Lekkie sałatki, faszerowane warzywa i placuszki to dla mnie typowo letnie potrawy. Ale... tradycyjne placki są jak dla mnie opite olejem przez co stają się ciężkostrawne i niezdrowe. Ponieważ wyznaję zasadę, że jedzenie powinno być naszym lekarstwem to po dokonaniu kilku modyfikacji nawet placuszki stają się dla mnie bardziej kuszące. Ograniczyłam więc mąkę do minimum, główną rolę w placuszkach niech odgrywają warzywa. W tym przypadku kalafior, ale zapewniam, że cukinia czy inne sprawdzą się znakomicie. Do tego ulubione zioła i przyprawy dla nadania smaku i gotowe. Zamiast smażyć je na patelni proponuję zapakować je do piekarnika. I gotowe. Smacznego zatem Wam życzę i niech w końcu lato do nas powróci.

 

Kalafiorowe placki z piekarnika
składniki:
  • kalafior średniej wielkości
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki tartego parmezanu
  • 1 cebula
  • 2 łyżki mąki owsianej
  • 1 czubata łyżka oregano
  • 2 czubate łyżki koperku
  • szczypta kurkumy i chilli
  • sól, pieprz
  • łyżeczka masła klarowanego do smażenia

wykonanie:
Cebulę siekamy i podsmażamy na łyżeczce masła klarowanego lub oleju kokosowego. Odstawiamy do wystudzenia. W tym czasie kalafiora siekamy nożem lub rozdrabniamy do konsystencji ryżu. Możemy zetrzeć go na tarce o dużych oczkach. Do kalafiora dodajemy cebulę oraz pozostałe składniki i dokładnie mieszamy.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia i łyżką nakładamy masę na blachę formując placuszki. Ja użyłam specjalnej, okrągłej foremki jednak nie jest ona niezbędna. Na jeden placek nałożyłam 2 łyżki masy i wygładziłam. Placki pieczemy około 30 minut w temperaturze 180 stopni C. W połowie pieczenia przełożyłam placki na drugą stronę.
Placki podajemy ze sosem pomidorowym lub z jogurtem z dodatkiem koperku.


http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/wytrawne-tarty-i-placki

Brak komentarzy: