expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 23 listopada 2017

Kremowa zupa z selera z pieczonymi ziemniakami




Jak wiadomo proste rozwiązania są najlepsze i sprawdzają się w każdej sytuacji. Podobnie jest w kuchni. Czasami nie warto kombinować, a obiad można przygotować z zaledwie kilku składników. Tak jest i tym razem. Dziś mam dla Was przepis na bardzo prostą zupę, ale też i bardzo smaczną. Jeśli lubicie zupy-kremy to uważam, że jest to przepis idealny. Ja lubię gdy w takiej kremowej zupie coś pływa, w końcu etap papkowatego jedzenia mam już dawno za sobą. Gdy moje córki były młodsze to takie miksowane zupy często ratowały mi życie. Teraz gdy dziewczyny są starsze nadal często jadamy zupy-kremy lecz w takiej zupie zawsze coś pływa, coś co można zwyczajnie pogryźć. Zupa staje się bardziej atrakcyjna. W dzisiejszej zupie pływają pieczone ziemniaki. Można też dodać podsmażony boczek wędzony, który idealnie tu pasuje, jednak ja chciałam by zupa pozostała wege.

 


Kremowa zupa z selera z pieczonymi ziemniakami
składniki:
  • 600 g selera (1 dość duży)
  • 300 g ziemniaków + 500 g do pieczenia
  • 1 cebula
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki
  • masło klarowane lub olej kokosowy do smażenia
  • bulion warzywny
  • śmietana - opcjonalnie
  • słodka papryka w proszku

wykonanie:
Część ziemniaków przeznaczonych do pieczenia należy podgotować w osolonym wrzątku. Najwyżej 10 minut. Następnie ziemniaki odcedzamy i po wystygnięciu kroimy na mniejsze kawałki. Ziemniaki obtaczamy w 1-2 łyżkach oliwy, posypujemy papryką i pieczemy w temperaturze 180 stopni C aż będą rumiane (około 20-30 minut)
W rondelku na 1 łyżce masła lub oleju kokosowego podsmażamy cebulę pokrojoną w kostkę oraz pokrojony seler i resztę ziemniaków. Po około 5 minutach warzywa zalewamy bulionem. Płynu ma być tyle by zakryć warzywa. Gotujemy je do miękkości, a następnie miksujemy. Gdy zupa jest zbyt gęsta rozrzedzamy ją wodą. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, możemy też dodać śmietanę.
Zupę podajemy z pieczonymi ziemniakami posypanymi natką pietruszki.

3 komentarze:

posmakujto! pisze...

Te pieczone ziemniaczki wyglądają obłędnie! :)

Unknown pisze...

Fajny i banalny pomysł z tymi ziemniakami! Że też na to wcześniej sama nie wpadłam ;)

Beata, Magazyn Kuchenny pisze...

Jestem wielką fanką prostych rozwiązań w kuchni :-)