expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 26 stycznia 2018

Cytrynowe ciasto z makiem


Tak się złożyło, że u mnie znów ciasto, a podobno u nas to od święta hihihi. W zasadzie to szczera prawda, a ostatnio okazji do świętowania u nas sporo. Są okazje mniej lub bardziej uroczyste, ale jednak są. To konkretne ciasto to zamówienie mojej młodszej córki. Jak tu dziecku odmówić, skoro o takie rzeczy nigdy nie prosi.
Przepis prosty i szybki i nie ma się co nad nim zbyt wiele rozwodzić. To taka propozycja, którą można popełnić nawet w środku tygodnia jak to było u mnie. Szybko się robi i równie szybko znika, no czego chcieć więcej?




Cytrynowe ciasto z makiem
składniki:
  • 200 g mąki owsianej
  • 125 g miękkiego masła
  • 125 g ksylitolu (można dać mniej)
  • 125 g mielonych migdałów
  • 30 g niebieskiego maku
  • 5 jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 cytryny

do dekoracji
  • 1 białko
  • cukier puder
  • sok z cytryny - opcjonalnie
  • mak
  • migdały w płatkach

wykonanie:
Masło ubijamy z ksylitolem do uzyskania puszystej masy. Dodajemy po jednym jajku cały czas ubijając. Następnie wyciskamy do ciasta sok z cytryn. Dodajemy pozostałe składniki: mąkę, migdały, proszek do pieczenia i mak.
Ciasto przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy przez 40-45 minut w temperaturze 180 stopni. Najlepiej sprawdzić za pomocą patyczka czy ciasto jest dopieczone w środku. Po upieczeniu pozostawiamy ciasto do całkowitego wystygnięcia. Wyjmujemy z foremki i ozdabiamy lukrem. 
Lukier robimy miksując białko z cukrem pudrem. Ilość cukru pudru trzeba kontrolować samemu sprawdzając konsystencje polewy. Lukier nie ma być zbyt gęsty, ale nie może też być za rzadki bo całkiem spłynie z ciasta. Do lukru dodajemy też odrobinę soku z cytryny by nadać mu cytrynowego posmaku i złamać nadmierną słodycz. Dekorujemy ciasto lukrem i posypujemy uprażonymi płatkami migdałowymi i makiem.

4 komentarze:

Just Megik pisze...

Bardzo podoba mi się przepis bo bez cukru i z migdałami- zapisuję :)

Anonimowy pisze...

Ciasto jest bardzo tłuste. Ksylitolu dałam 90g i tak jest za słodkie. Nie posmakowało mi

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
karolka pisze...

Nie wiem dlaczego ciasto wyszło tłuste, bo moje takie nie było, za to było przyjemnie wilgotne. Co do poziomu słodkości to ja też wolę jak jest mniej słodkie i z reguły słodzę je mniej, jednak często zarzuca mi się, że ciasto jest mało słodkie.
Szkoda, że ciasto nie smakowało.
Pozdrawiam