expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

poniedziałek, 3 listopada 2008

Sernik na zimno



Taki sernik robila moja Mama i to wlasnie od Niej mam ten przepis. Dzis prezentuje go w ramach akcji "Gotujemy po polsku" To juz drugi przepis w ramach tej zabawy, ktory nawiazuje do mojego dziecinstwa i rodzinnego domu :)



Sernik w tej postaci jest dobra alternatywa dla pieczonego sernika. Ma tez inny smak, ktory ja osobiscie bardzo lubie. Najbardziej smakuje mi gdy nie jest tak mocno sztywny, dlatego zawsze przed podaniem wyciagam go wczesniej z lodowki. Uwazam, ze tak mocno schlodzony wcale nie jest dobry.



skladniki:
  • 1 szklanka cukru
  • 6 zoltek
  • 1 maslo 250g
  • 3 serki homogenizowane po 200 g
  • 3 lyzki zelatyny
  • 1 szklanka mleka
  • 1 lyzka kakao
  • 2 galaretki o ulubionym smaku

wykonanie:
Zelatyne rozrobic w polowie szklanki mleka, druga polowe mleka podgrzac, a nastepnie dolac do zelatyny i dokladnie wymieszac az do jej rozpuszczenia.

Zoltka ubic z cukrem i maslem, dodac do masy serki i rozrobiona zelatyne. Dokladnie wymieszac.
1/3 masy odlac do osobnej miski, dodac 1 lyzke kakao i wymieszac.

Tortownice wylozyc folia aluminiowa.
Najpierw na tortownice wylewamy ciemna mase, nastepnie jasna i odstawiamy sernik do lodowki do zastygniecia. Na koncu zalewamy galaretka przygotowana wedlug opisu na opakowaniu i ponownie schladzamy w lodowce.

Mozna na warstwe serowa polozyc owoce i dopiero potem zalac galaretka.
Smacznego!

59 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Spędziłam wiele czasu na poszukiwaniach sernika na zimno, który spełniłby moje wymagania:) Ten wspaniały sernik zadziwił mnie nie tylko prostotą wykonania, ale i smakiem(bo smak jest cudowny).
Polecam wszystkim:):):)
pozdrawiam autorkę**;

karolka pisze...

Bardzo sie ciesze, ze poszukiwania zakonczyly sie sukcesem. Ten sernik to tez jeden z moich ulubionych i dlatego ciesze sie jeszcze bardziej, ze i Tobie przypadl do gustu.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Mam pytanie co wdo ykonania sernika, chodzi mi o ubicie bialezoltek z cukrem i maslem? Maslo nalezy rozpusic i polaczyc zoltkami czy po prostu utrzec po czym dodac zoltka z cukrem?:)

karolka pisze...

Ja najpierw ubijam miekkie maslo z cukrem i potem dodaje zoltka. Wszystko ubijam takim recznym mikserem.

pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

Pyszny!!!Zrobiłam na moje Urodziny i wszyscy byli zachwyceni. Bardzo dziękuję za przepis!
Pozdrawiam :0)
ViolkaN

karolka pisze...

Moja Mama bylaby zachwycona, to juz kolejna osoba, ktorej smakowal ten sernik :)

Posdrawiam :)

Anonimowy pisze...

wygląda pięknie, ale mi nie wyszedł:(
dałam serek danio, może to przez to?będę próbować do skutku, pozdrawiam

karolka pisze...

Anonimowy Gosciu strasznie mi przykro, ze sernik sie nie udal :( Moze faktycznie to wina serkow, nie wiem. Nigdy mi sie nie zdarzylo ze sernik by nie wyszedl.

pozdrawiam

kara505 pisze...

Hej!Świetny ten przepis na sernik udał mi się i to za pierwszym razem:):)Robiłam dla znajomych i smakował zajefajnie to był wielki + ,a minus był taki że nie napatrzyłam się na niego zbyt długo:):D;D

karolka pisze...

Kara505 takie komentarze sa dla mnie bardzo pocieszajace. A ten - dobrze znam, u nas tez sernik znika zbyt szybko.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

hej spodobał mi sie twój przepis i spróbuję zrobic ten sernik:) powiedz mi jakiego serka homogenizowanego użyłaś?

karolka pisze...

To jest zwykly serek homogenizowany o pojemnosci 200g, chyba nazywa sie poznanski.
Mam nadzieje, ze sernik sie uda i bedzie smakowac.
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

witam ,chcę go zrobić właśnie,,tylko nie wiem bo tu nic o białkach niepisze czy je też ubijamy i dodajemy,, pozdrawiam

karolka pisze...

Bialek nie dodajemy wcale. Mozna je zuzyc na keks lub cos innego :-)

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Uff, odważyłam się i w Wielki Piątek zrobiłam.Udał się!!!! Może nie tak idealnie gładki, jak tutaj na zdjęciu (częśc kakaowa wyszła trochę w cętki;-)), ale bardzo smaczny, co potwierdza mój bardzo wybredny pięcioletni synek.Pozdrawiam!

karolka pisze...

Anonimowy Gosciu bardzo milo mi to czytac. A gdy ciasto zyskuje akceptacje wybrednego dziecka to juz w ogle jest komplement :-)
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

a można wyłożyć formę papierem do pieczenia?

karolka pisze...

Co do wykladania foremki to w przypadku tego sernika ja czesto klade na dno folie aluminiowa wiec i papier moze byc.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Witam dokonałem realizacji owego przepisu w mej kuchni... jakby to ująć? wyszło przepysznie...wszystkie brzuszki w domu były w niebo wzięte:) pozdrowionka dla żarłoków:p

Anonimowy pisze...

Witam
Proszę o radę co zrobić żeby nie było grudek bo u mnie są zawsze.

karolka pisze...

Anonimowy Gosciu 1 - ciesze sie, ze juz kolejna osoba zachwala ten sernik. Milo mi czytac, ze wszystkim smakuje :-)


Anonimowy Gosciu 2 - Co do grudek to zastanawiam sie skad sie moga brac i mysle, ze powodem moze byc to iz poszczegolne produkty maja rozna temperature. Moze maslo jest za zimne i w zetknieciu z podgrzanym mlekiem z zelatyna robia sie grudki.
Moze tez to byc wina mleka. Proponuje uzywac mleka UHT, swieze mleko moze sie wazyc.
Gdy nastepnym razem beda grudni to najlepiej podgrzac delikatnie cala mase i dobrze rozmieszac. Grudki powinny zniknac. Minusem jest to, ze sernik bedzie dluzej zastygal w lodowce.
Mam nadzieje, ze sie uda.
Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

z chęcią spróbuję go zrobić tylko zastanawia mnie wielkość tortownicy ?? proszę o podpowieć :)

karolka pisze...

Foremka o wymiarach 26cm

pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Nie jestem wybitna kucharka,ale...sernik wyszedl,jest puszysty bez grudek,jest przepyszny!i wstyd sie przyznac ale zaczelam go kosztowac zanim dokladnie sie zsiadl:)

Anonimowy pisze...

Wygląda super :) na pewno smakuje wyśmienicie i jest łatwy w przygotowaniu :) Jutro zabieram się do roboty serniczka :D
Gosia.

karolka pisze...

Ciesze sie, ze sernik mojej Mamy podbija Wasze serca. Prawda, ze jest pyszny?
Od dziecka to moj ulubiony sernik i powiem szczerze, ze nawet nie szukam innych przepisow.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

a ja chyba znalazłam Pani własność(czyli zdjęcie)na innym blogu.Czy może się mylę?
http://wilczyca-mojemniam.blogspot.com/2011/07/knedliczkowa-niedziela.html

Informuję,ponieważ brzydzę się złodziejstwem.Tym internetowym również...
Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

karolka pisze...

Anonimowy Gosciu bardzo dziekuje za te informacje, faktycznie zdjecie jest moje. Ciesze sie, ze sa jeszcze w sieci tak czujni i uczciwi ludzie jak Ty. Jeszcze raz bardzo dziekuje.
Szkoda tylko, ze inni potrafia przywlaszczyc sobie dzielo innych.

Pozdrawiam

Trilli pisze...

Witam serdecznie.Skorzystałam z Pani przepisu i zrobiłam dzisiaj sernik na zimno.Co prawda jest nieco inny,bo ja miałam ochotę na owoce...Ale to wciąż Pani ciacho :)
http://przyjemnezpozytecznym.blogspot.com/2011/09/sernik-na-zimno.html
Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

Wspaniały sernik, robiłam go już wiele razy i naprawdę jestem zachwycona. Polecam!!

karolka pisze...

Bardzo sie ciesze, ze ten sernik smakuje tak welu osobom.

Trilli ja tez robie ten sernik z truskawkami wiec dodatek owocow jest jak najbardziej na miejscu.

pozdrawiam :-)

Anonimowy pisze...

Witam. Dziś zrobiłam sernik z Pani przepisu. Jeszcze nie jedliśmy, bo będzie na święta, ale masa jest w smaku kapitalna :) Wcześniejsze moje wersje były bez masła, a to właśnie ono mi tu najbardziej pasuje.Na pewno napiszę jeszcze relację z degustacji mojej rodziny i przyjaciół. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Dopisek do komentarza wyżej :)
Sernik rewelacja, zniknął migiem. Dodałam tylko na spód biszkopty. Ładnie namiękły i świetnie się kroiły. Na pewno zrobię go jeszcze wiele razy. Trafił do zeszytu z ulubionymi przepisami. Pozdrawiam.

karolka pisze...

Bardzo sie ciesze, ze kolejny raz sernik komus posmakowal.
Ja osobiscie nie lubie tej wersji z biszkoptami, a robilam tak kilka razy, ale ja jestem z tych co wola ta mase serowa, a szczegolnie z dodatkiem kakao.

Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Zrobiłam sernik na Sylwestrowe party u znajomych. Wyjęłam go na stół i początkowo nie zrobił wrażenia - ot stoi sobie jakieś ciasto w tortownicy.
Po tańcach najwidoczniej spadł wszystkim poziom cukru we krwi:) i sernik zrobił oszałamiającą furorę. Słyszałam tylko komentarze "kto robił ten sernik na zimno -rewelacja ". Więc dzięki Tobie Karolko zostałam mistrzynią w robieniu ciast, mimo że wcale nią nie jestem:)
A dodatkowo warstwy się trochę ze sobą połączyły, chyba następnym razem poczekam aż ta białą choć trochę zastygnie.
Generalnie palce lizać, zrobię napewno jeszcze nie raz ten serniczek - jest łatwy i naprawdę dodatek masła czyni go wyjątkowym:)))
Cieplutkie pozdrowienia

karolka pisze...

Takie komentarze leja miod na moje serce. Wszystko to jednak jest zasluga mojej Mamy, od ktorej mam ten przepis i tez uwazam, ze jest genialny.

pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Wypróbowałam przepis.... REWELACJA! Jedna uwaga z mojej str. ja użyłam serka homogenizowanego wanilinowego i moim zdaniem jest za słodko wiec polecałabym dać w tym wypadku mniej cukru, tak dla ciekawskich :)
Ale co do przepisu .... zero pytań. idealny :)
Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

hejka karola mam na imię mariusz mam 37 lat ,też uwielbiam ten sernik. mama robiła tylko z wiekiem uciekł jej przepis ,postanowilem poszukac na internecie i o dziwo udało sie, może troszkę sie rożni ale jest przepyszny pozdrawiam mariusz.

Anonimowy pisze...

wyszedl przepyszny!!!!!!
dodatkowo na spod dodalam okragle biszkopty:))
naprawde swietny przepis.POLECAM
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Niesamowicie pyszny sernik, szczególnie masa kakaowa :)

karolka pisze...

Bardzo dziekuje za te wszystkie mile slowa w komentarzach :-)

co do serkow waniliowych do sernika to zgadzam sie, ze sa zbyt slodkie. Ja chyba jednak wole tradycyjne serki.

Masa kakaowa jak dla mnie tez jest najlepsza :-)

Lubie do tego jak sernik postoi poza lodowka troche zanim podam go gosciom, jest wtedy lekko miekkawy, ja taki bardzo lubie.

pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Bardzo dziękuję za przepis na sernik, jest rewelacyjny!!!
Wczoraj zrobiłam i od razu praktycznie był zjedzony.
A teraz przepisałam ten przepis koleżankom.
Z białek które zostały zrobiłam bezy.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
Ania

emrotka pisze...

A ja mam takie pytanie, ile tego tak pi razy oko wychodzi?
Mam w domu nie jednego łakomczucha (3) a w sobotę przyjdą goście (2 os), korzy pewnie też chętnie spróbują i nie wiem czy robić z jednej porcji czy podwoić.

karolka pisze...

Aniu bardzo mnie cieszy Twoj wpis, kolejna zadowolona osoba :-)

Emrotko ten sernik jest dosc syty wiec mysle, ze jedna porcja wystarczy. Ja robie go na tortownicy 26cm i jest dosc wysoki, ale bez przesady oczywiscie ;-)

pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Na prawdę musze przyznać ze cisto jest niesamowite :) Bardzo pyszne , udało się już za pierwszym razem .
Ciasto nie drogie i bardzo łatwo i szybko się je robi. Na prawdę polecam.
Za drugim razem trochę ulepszyłam i dodałam herbatniki na to masę i truskawki z galaretką :) Cudo :)
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Witam serdecznie :). Nie mogę się powstrzymać by nie przedstawić swojej "wariacji" tego fajnego przepisu. Budzę się dzisiaj rano i myślę sobie....może tak serniczek na zimno?. No i znalazłam...spód ciemny..kakao uwielbiam, więc jak dla mnie genialny. Zaglądam do lodówki a tam...jajek.. szt 4, serek biedronkowy na serniki w kubełku 1kg nadjedzony...zostało ok 850dkg,masło...1/2 kostki :(, galaretki 2 agrestowe. Jest mleko, żelatyna i cukier waniliowy :). Znalazło się też troszkę niedojedzonych wczoraj truskawek. Z powodu choroby jestem uziemiona w domu a córka będzie dopiero popołudniu. Myślę sobie....raz kozie śmierć. Pakuję więc te całe 4 jajka z 1/2 kostki masła, 3/4 szklanki cukru i cukier waniliowy do miski. Wszystko ładnie się się spulchniło, cukier nie skrzypi między zębami....myślę sobie jest dobrze :). Tylko teraz dylemat... ile tego serka???. Myślę sobie....a co tam...będę jadła łyżką jakby co :) i pakuję te 850 serka. Żelatyna pięknie się w mleku rozpuściła i dodawana powolutku do masy serowej nawet nie zważyła sera :). Reszta już zgodnie z przepisem, oczywiście truskaweczki znalazły się na jasnej masie ..... i nadszedł czas oczekiwania :). Serniczek...niebo w gębie... nie za słodki, nie za twardy, żadnych grudek :))). Nawet córka, która nie je słodyczy w oka mgnieniu wyczyściła talerzyk :))). Za inspirację bardzo dziękuję i będę się wpraszać na stronkę bo zauważyłam sporo fajnych przepisów :))).
Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów kulinarnych autorce ....dla dobra czytelników oczywiście :))))
Jola

Anonimowy pisze...

Dziś robiłam serniczek oczywiście wyszedł mi bez problemu:) jest rewelacyjny palce lizać!
Zapytam męża o ocenę w skali 1:10 odpowiedz była 11 :)
Dodał tylko jagody polecam jest taki orzeźwiający z owocami na pewno będę go robiła bardzo często dziękuję za super przepis pozdrawiam :)

karolka pisze...

Bardzo sie ciesze, ze kazdemu z moich Anonimowych Gosci przepis na sernik sie podoba i ze sie udaje. Fajnie, ze kazdy probuje dodac cos od siebie.
Ja bardzo lubie dodawac do tego sernika owoce, nie przepadam za spodem z biszkoptow czy herbatnikow, ale ciesze sie, ze kazdy potrafi dostosowac ten przepis dla siebie.

pozdrawiam

Anonimowy pisze...

A mi niestety nie wyszedł:((
Jest z grudkami i nie wiem dlaczego bo robiłam według przepisu

Anonimowy pisze...

Hmm na zdjęciu jest górna masa biała ale przecież po 6 zółtkach mi wyszła żółta i taki tłusty ten sernik-hmmm dlaczego??

Anonimowy pisze...

jakie użyłaś kakao?

karolka pisze...

kakao gorzkie

One_LoVe pisze...

Chętnie przygotuję taki sernik dzisiaj, skoczę tylko do sklepu po serki i galeretki. :) Pochwalę się jak wyszło. :)

Anonimowy pisze...

ale kaloryczny po przeliczeniu składników, chyba przez to masło,bo ze śmietaną było by mniej :) ale jak kto woli ;P

karolka pisze...

To maslo to jeden ze sekretow sernika. Jadlam juz wiele sernikow na zimno i zaden nie byl tak pyszny jak ten. Nie robimy go za czesto wiec i o te kalorie nie musze sie martwic. Raz na jakis czas nie zaszkodzi. ;-)

Anonimowy pisze...

Zaraz ide go robic I juz moj maz czeka... jest naprawde super. Ja dodaje tylko biszkopty na spod. Dziekuje za przepis! Tak niewiele a tyle radosci w domu. Bezcenne. pozdrawiam Dorota

Anonimowy pisze...

Wlasnie go robie. Czekam na galaretke by zalac... jedynie te grudki mi wychodza.... ale i tak rewelacja! dziekuje Sandra

Anonimowy pisze...

.. dzieki za przepis !!! ten sernik to wspomnienie mojego dziecinstwa !! najlepszy smak na swiecie , robila go moja babcia , dlugo szukalam szukalam i znalezc nie moglam , az do tej chwili :) jest mi niezmiernie przyjemnie , ze moge znow powrocic do przeszlosci dzieki Tobie tym razem :) NAJLEPSZY SERNIK NA SWIECIE - DZIEKUJE :)

Aneta Rawska pisze...

To ciasto jest jednym z moich najbardziej ulubionych i na pewno wypróbuje też ten przepis. Z reguły robi się je podczas lata ale ja tam je lubię przez cały rok. Jak dla mnie najlepiej smakuje z cienką galaretką wiśniową lub kawałkami owoców takich jak maliny, ananas czy kiwi. Sama robię taki prosty http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-pyszny-sernik-na-zimno/ ale jak kto lubi, też warto spróbować. A może ktoś robił sernik na zimno z granatem lub liczi ?