expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 1 marca 2012

Ciasto bananowe na zimno




Myslalam, ze na swoj pierwszy wpis na blogu przyjdzie mi dlugo czekac. Zakladalam, ze zaabsorbowana opieka nad malutkim czlowieczkiem nie bede juz miala ani glowy, ani czasu na pichcenie i blogowanie. Jestem wiec mile zaskoczona i ciesze sie, ze tak szybko moge podzielic sie z Wami kolejnym przepisem.
Tym razem jest to bardzo pyszne, odswiezajace w smaku ciasto bananowe. Niestety troche kaloryczne, ale kto by liczyl kalorie ;-) Zapewniem, ze wielbiciele bananow z checia siegna po niejeden kawaleczek.


Bananowiec

skladniki:

biszkopt upieklam z tego przepisu

krem:
  • 1kg bananow
  • 1 kostka Kasi
  • 100g masla
  • 3 zoltka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 galaretki cytrynowe
  • 2 szklanki wody
  • 2 smietany kremowki (po 250ml)
opcjonalnie na gore ciasta
  • galaretka cytrynowa
  • 1 szklanka wody

wykonanie:
1 galaretke rozpuszczamy w szklance goracej wody i odstawiamy do przestygniecia.
Maslo i Kasie ucieramy z cukrem na pulchna mase, dodajemy zoltka i nadal ucieramy. Do kremu dodajemy banany starte na tarce o duzych oczkach. Na koncu dodajemy przestudzona galaretke i wszystko dokladnie mieszamy.
Gotowy krem wykladamy na biszkopt. Odstawiamy do lodowki.

Druga galaretke rozpuszczamy w szklance goracej wody i odstawiamy do przestygniecia.
Kremowke ubijamy mikserem i dodajemy do niej przestygnieta, lekko sztywniejaca galaretke. Calosc wylewamy na zastygniety krem bananowy.
Na gore mozna dac kolejna galaretke cytrynowa.
Ciasto przechowujemy w lodowce.
Smacznego.

12 komentarzy:

mojetworyprzetwory pisze...

Śliczne i smakowite to Twoje ciacho;)

Ale babka i robi to co lubi pisze...

piknie wygląda! bardzo zachecajco

aga pisze...

mniam, bardzo smakowicie sie zapowiada:)

zauberi pisze...

jedno z moich ulubionych ciast, wspaniałe Ci wyszło

Majana pisze...

Cudowny ten bananowiec. Pyszne są takie ciasta.
Pozdrowienia :)

Panna Malwinna pisze...

Ostatnio chodzi za mną takie bananowe cudo

pyzus pisze...

Ciasto wygląda na prawdę smakowicie. Jako że moja druga połowa uwielbia banany, będzie to niespodzianka dla niego :) A i ja sama pewnie się skuszę. Pozdrawiam serdecznie.

karolka pisze...

Ja banany lubie tylko w postaci naturalnej, ale przyznam ze to ciasto mnie powalilo, moge przyznac ze je uwielbiam i moge z czystym sumieniem polecic wszystkim zwolennikom bananow.

pozdrawiam

Anonimowy pisze...

To ciasto jest rewelacyjne!!! wszyscy zachwyceni, a ja przecież nie umiem piec ciast wiec jestem z siebie dumna :)
przepis idealnie podany, czyli nawet ja wiem jak to zrobić.
bardzo Ci dziękuję, że taki przepis jest i że Twój blog jest bo sobie tu zaglądam
pozdrawiam

karolka pisze...

Milo mi cztac takie komentarze, bardzo sie ciesze, ze ciasto sie udalo.

pozdrawiam

Mar_Tusia pisze...

Czy można zrobić je na herbatnikach lub biszkoptach?

karolka pisze...

Oczywiście, że można. Powodzenia.