expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

poniedziałek, 20 maja 2013

Szparagi. Łosoś. Boczek wędzony.


 W tym roku nieco później niż zwykle, ale w końcu się doczekałam. Moja radość na widok zielonych szparagów była przeogromna. I pomyśleć, że jeszcze jakiś czas temu ich nie lubiłam. 
Dziś staram się wykorzystać sezon szparagowy w pełni i kupuje je przy każdej okazji. Jak zwykle na naszym stole gości zupa szparagowa czy też jajecznica że szparagami. Lubie jednak co roku przygotować coś zupełnie nowego. Tym razem szparagi wykorzystałam do zrobienia pysznego pesto, a może bardziej pure. Jego zastosowanie jest dość szerokie i pozwala na wiele ciekawych eksperymentów. 
Dziś zapraszam na szparagi w towarzystwie łososia i wędzonego boczku.




Łosoś pod pierzynką ze szparagów i boczkiem

składniki
  • 4 filety z łososia
  • 4 łyżki oleju Kujawskiego ze smakiem z dodatkiem czosnku
  • sól
  • 4 plastry boczku wędzonego

na szparagowe pesto/pure
  • 500 g zielonych szparagów
  • 1/4 szklanki uprażonych orzechów pinii
  • 1/4 szklanki startego parmezanu
  • sok z cytryny
  • olej Kujawski ze smakiem z dodatkiem czosnku
  • sól, pieprz

wykonanie:
Szparagi myjemy i pozbawiamy ich twardych końcówek. Gotujemy około 3 minuty na parze. By zatrzymać proces gotowania i zachować ich zielony kolor przekładamy je do zimnej wody. Gdy przestygną odsączamy je. Odcinamy kilka kwiatków i zachowujemy do dekoracji Resztę szparagów kroimy na mniejsze kawałki i wraz z uprażonymi na suchej patelni orzeszkami i tartym parmezanem miksujemy na pure. Dodajemy tyle oleju Kujawskiego z czosnkiem by uzyskać odpowiednią konsystencję. Otrzymany mus doprawiamy solą, pieprzem i sokiem z cytryny.

Łososia pozbawiamy skóry. Doprawiamy solą i nacieramy każdy filet łyżką oleju Kujawskiego z czosnkiem. Zawijamy rybę w folię aluminiową i pieczemy w piekarniku przez 15 minut w temperaturze 200°C.
Pod koniec pieczenia łososia plastry boczku podsmażamy na patelni.

Gotowego łososia przekładamy na talerz. Na wierzch nakładamy pure ze szparagów i plaster podsmażonego boczku wędzonego. Dekorujemy odłożonymi wcześniej kwiatkami szparagów.

8 komentarzy:

martawkuchni.blog.pl pisze...

musiało świetnie smakować przy takim połączeniu smaków:) prezentuje się wyśmienicie:)

Majana pisze...

Cudownie smacznie. Ja także lubię zielone szparagi i w końcu udało mi się je kupić:)
Pozdrowienia:)

Bea pisze...

Karolko - swietne! Losos pod ta pierzynka wyglada znakomicie :)

Pozdrawiam serdecznie!

singielka pisze...

Prezentuje się smakowicie, choć osobiście z boczku musiałabym zrezygnować ze względu na cholesterol. Ale z drugiej strony łosoś i olej rzepakowy są bogate w omega-3 i dzięki temu cholesterol obniżają, więc może by się zrównoważyło? ;)

Anonimowy pisze...

nie bez przyczyny mówi się, że je się oczami, bo rewelacyjnie to wygląda! czy marki produktów do tego użytych mają znaczenie? bo piszesz żeby użyć olej kujawski. czy np. boczek od henryka kani może być? jakiego Ty użyłaś?

karolka pisze...

Myślę, że każdy z nas ma swoje ulubione i sprawdzone produkty, więc jeśli ten boczek jest tym właśnie produktem to proszę bez problemu go użyć
Co do oleju kujawskiego to akurat ten przepis zamieszczony jest w ramach konkursu z użyciem właśnie tego produktu. Ja osobiście używam go w kuchni od dawna i nie mam zastrzeżeń.

Dziękuje za pochwałę zdjęć.
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

witam. ja zrobiłam wczoraj to danie właśnie na tym boczku z olejem kujawskim. wyszło na prawdę dobre. nawet mój wybredny mąż pochwalił :) Dzięki za przepis :)

karolka pisze...

Bardzo się ciesze i polecam też inne przepisy
pozdrawiam :-)