expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 13 maja 2014

Wyjątkowy maj


Mój maj pachnie bzem i konwaliami. Wiosenny wiatr unosi ich woń. Mój maj ma smak pierwszych truskawek i zielonych szparagów. Mój maj jest wyjątkowy, choć nie zawsze ciepły i słoneczny, to jednak zawsze magiczny. Ten maj to świeczki na torcie, nie jednym lecz na kilku, ten maj to świeże kwiaty w wazonie, drobne prezenty, co raz dłuższe spacery. To cudowne chwile, które zatrzymałabym na zawsze i co roku chcę pochwycić je w ręce i nie puszczać. Ale czas nie stoi w miejscu, dni mijają bezpowrotnie i nawet nie wiem kiedy maj się kończy, a ja jak zawsze czuje niedosyt. Ciągle mi mało, ale może za rok... zatrzymam maj na dłużej.
 A dla tych co kochają ten miesiąc tak jak ja mam dziś nietypowy tort urodzinowy. Tak na prawdę jest to pyszna tarta serowa z owocami, oczywiste jest, że są to pierwsze majowe truskawki.





Tarta serowa z truskawkami

składniki:

ciasto:
  • 250 g mąki
  • 5 łyżek wody
  • 100 g masła
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżka cukru
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki ciasta zagniatamy ze sobą, formujemy kule i zawijamy w folię spożywczą. Ciasto odkładamy do lodówki na 1 godzinę. Po tym czasie należy je rozwałkować na wielkość foremki do tart (28 cm) Ciastem wykładamy nasmarowaną masłem foremkę, wyrównujemy brzegi. Ciasto nakrywamy papierem do pieczenia, wysypujemy na niego np groch i pieczemy przez 20 minut w temperaturze 180°C. Po upieczeniu ściągamy papier z grochem i pozostawiamy do wystudzenia.

masa serowa:
  • 500 g serka śmietankowego
  • 2 jajka
  • 80 g cukru
  • 1 łyżka esencji waniliowej
  • owoce mrożone 150 g lub świeże
  • do dekoracji świeże truskawki lub inne owoce letnie

Serki ubijamy mikserem z cukrem, dodajemy jajka i wanilię. Na ciasto kładziemy 3-4 łyżek masy serowej, nastepnie układamy owoce, które przykrywamy resztą masy.
Tartę pieczemy 15 minut w temperaturze 180°C
Po upieczeniu wyciągamy ją do wystudzenia i dekorujemy owocami. Chłodzimy przed podaniem minimum 2 godziny.

Uwagi: Inspiracją jest ten przepis

4 komentarze:

Majana pisze...

Piękna jest Twoja tarta. Elegancka i pachnąca truskawkami.:)
Pozdrawiam ciepło:)

karolka pisze...

dziękuje :-)

Anonimowy pisze...

jakiego serka należy użyć???

karolka pisze...

ja użyłam twarogu śmietankowego