expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 31 lipca 2015

Zupa z mleczkiem kokosowym i curry


 Jedną nogą jestem już na wyczekiwanych wakacjach. Miniony tydzień upłynął mi na organizowaniu, kupowaniu i pakowaniu wszystkiego co może być przydatne w czasie naszego urlopu. Nie powiem, że był to miły tydzień. Czuję się mega zmęczona, więc wypoczynek należy mi się jak najbardziej. 
Na pożegnanie mam dla Was przepis na szybką zupę. Moje dzieci były nią zachwycone. Ja za to cieszyłam się, że nie było przy niej dużo pracy, bo czasu miałam naprawdę niewiele. 


Tymczasem znikam na pewien czas, życząc sobie i Wam udanego wypoczynku.



 Jarzynowa z curry i mlekiem kokosowym
składniki
  • 800 g młodych ziemniaków
  • 300 g marchewek
  • 300 g zielonej fasolki
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • 250 ml bulionu warzywnego
  • 2 łyżki curry
  • kawałek imbiru - 1,5 cm
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 dymki
  • sól, pieprz
  •  sok z cytryny
  • oliwa
wykonanie
Na 2 łyżkach oliwy podsmażamy przez chwilę curry, pokrojony w słupki imbir, posiekany czosnek i białą część dymki. Po około 2 minutach dodajemy do garnka pokrojone w kostkę ziemniaki i marchewkę pokrojoną w półksiężyce. Podsmażamy przez chwilę po czym dodajemy bulion i mleczko kokosowe. Doprawiamy wszystko solą i pieprzem. Gotujemy warzywa do miękkości. Na 10 minut przed końcem gotowania dodajemy pokrojoną zieloną fasolkę.
Przed podaniem doprawiamy zupę sokiem z cytryny do smaku oraz dodajemy posiekany szczypior.

1 komentarz:

karolka pisze...

Dziękuję za zaproszenie do konkursu.
pozdrawiam