expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 8 września 2015

Migdały i brzoskwinie. Ciasto.


Dzisiejszy wpis będzie słodki. Za oknem chmury zakryły słońce, które mimo zimna dość ładnie świeciło. Do tego mnie osobiście dopada jakaś chandra. Cóż począć? 
Choć osobiście daleka jestem od tego by poprawiać sobie nastrój za pomocą cukru, to właśnie dziś tak robię. Środek szybki i skuteczny, niestety uzależniający i mający wiele niekorzystnych dla zdrowia konsekwencji. To nie będzie więc wpis dla tych, którzy pragną się zdrowo odżywiać i stronią od cukru. Choć może tak jak ja robią sobie takie małe przyjemności od czasu do czasu i dla własnego zdrowia psychicznego skuszą się na coś słodkiego i niezdrowego. Bo w życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek i umiar i raz na jakiś czas może być niezdrowo ;-) Smacznego zatem.

 


Migdałowe ciasto z brzoskwiniami
składniki
  • 200 g masła 
  • 4-6 brzoskwiń
  • 200 g brązowego cukru
  • 80 g mąki pszennej
  • 80 g mąki migdałowej
  • 30 g płatków migdałowych
  • 6 białek
  • cukier puder do posypania

wykonanie:
Masło rozpuszczamy w rondelku od chwili aż nabierze orzechowego aromatu. Odstawiamy do wystygnięcia.
W tym czasie ubijamy mikserem białka z cukrem. Gdy będą już gładkie i lśniące dodajemy do nich mąkę pszenną i migdałową oraz uprażone na suchej patelni migdały. Mieszamy. Na końcu dodajemy wystudzone masło.
Masę przelewamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej masłem i oprószonej mąką. Na wierzchu układamy pokrojone w ósemki brzoskwinie.
Pieczemy w temperaturze 180°C przez 30 minut. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.


2 komentarze:

Cukry Proste pisze...

Smakowite! Ja tam nie mam nic przeciwko dosładzaniu sobie deszczowych dni;)

tortysylwii pisze...

Zjadłabym:) zapisuję przepis..