expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 11 grudnia 2007

KEKS



Pamietam gdy pierwszy raz jadlam to ciasto, bylam wtedy mala dziewczynka. Moja Mama wyprobowala wlasnie przepis, ktory dostala od sasiadki. Juz wtedy wiedzialam, ze to bedzie jedno z moich ulubionych ciast. Jestem mu wierna przez te wszystkie lata, a ze w mojej rodzinie nie bylo milosnikow keksa, to niestety Mama piekla go bardzo rzadko.
Dzis to ja decyduje co upieke i gdy tylko najdzie mnie ochota nie musze pytac nikogo o zgodze na przygotowanie tego ciasta. Jednak ze wzgledu na bogactwo bakalii ten keks to dla mnie idealne ciato na Swieta.



Keks z bakaliami

  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 szklanki maki
  • 15 dkg masla
  • 5 calych jaj
  • cukier waniliowy
  • 1/2 proszku do pieczenia (malego)
  • 40 dkg bakali

Maslo utrzec na pulchna mase, dodawac kolejno jajka, cukier i make z proszkiem do pieczenia. Na koncu dadac pokrojone bakalie.

Piec okolo 45 minut 160-180°


1 komentarz:

Agabi pisze...

Wszystkie przepisy wyglądają przepysznie. Chciałabym zaprosić Cię na świąteczny konkurs, który właśnie trwa na moim blogu.
Na zwycięzcę czeka deska do serów wraz z zestawem noży. Zapraszam i pozdrawiam. Agnieszka
http://wmojejmalutkiejkuchni.blogspot.co.uk/2012/11/konkurs-zapraszam.html