expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

poniedziałek, 11 stycznia 2010

Brzydkie kaczatko wsrod sernikow



Ostatnio scigam sie z czasem i przez to bardzo zaniedbalam ten blog. Az mi glupio, ze nie zagladam tu zbyt czesto. Jeszcze gorzej sie czuje, ze nie zamieszczam nowych przepisow, jednak ostatnio gotuje bardzo szybkie dania, nie jest to tez nic nowego, bo na nowosci nie mam juz sily. Moja glowa zajeta jest w tym momencie organizowaniem przeprowadzki, nadzorowaniem najwazniejszych spraw do pozalatwiania.
Ale, ale! zeby stali bywalcy tego bloga nie poczuli sie zaniebdani i opuszczeni dzis odkurzam pewnien przepis z dzieciecych lat.
Wczesniej juz dwa razy zabieralam sie za zamieszczenie go na blogu, ale zawsze bylo cos wazniejszego i fajniejszego do pokazania i tak przepis lezal sobie w segregatorku, a zdjecia przez przypadek zostaly wykasowane. Nowy Rok jednak sprawil, ze przypomnialam to ciasto domownikom, a tym samym byla okazja przeprosic aparat.
Ten sernik kiedys piekla moja Mama i wtedy bylo to jedno z moich ulubionych ciast. Co wiecej ja nie lubilam tradycyjnego sernika, za to za tym wrecz przepadalam. I choc jest to chyba najbrzydszy sernik jaki widzialam, to mimo wszystko nadal pozostaje na liscie moich faworytow. Mam nadzieje, ze i Wam zasmakuje gdy zdecydujecie sie go upiec.



Sernik pieczony z serkow homogenizowanych

skladniki:
  • 6 jajek
  • 3 serki homogenizowane (po 200g)
  • 1 szklanka cukru
  • 3 czubate lyzki maki
  • 0,25 k masla - stopic

polewa kakaowa

wykonanie:
Zoltka oddzielamy od bialek i ubijamy z 0,5 szklanki cukru do bialosci. Dodajemy serki, make i stopione maslo. Dokladnie mieszamy.
Bialka ubijamy z pozostalym cukrem i dodajemy do masy serowej. Delikatnie wszystko mieszamy.
Wykladamy na tortownice wylozona papierem do pieczenia.
Pieczemy przez 1 godzine w piekarniku nagrzanym wczesniej do 180°C.

Po upieczeniu sernik ozdabiamy polewa. Ja uzylam polewy, na ktora przepis podawalam tu przy okazji tortu makowego.
Smacznego!

Uwagi: Ten sernik bardzo duzo urosnie w czasie pieczenia, ale niestety potem opadnie dosc mocno.
Przed podaniem nalezy umiescic go w lodowce, bo taki smakuje najlepiej. Ja radze chlodzic go przez cala noc.


11 komentarzy:

cukrowa wróżka pisze...

co tam wygląd, ważne, że smaczny. :] a zresztą nie wygląda wcale źle!

Agata pisze...

Protestuję! Wcale nie jest brzydki! Jest uroczy i na pewno pyszny!

Majana pisze...

Karolko, zupełnie nie wiem, dlaczego nazwałaś go brzydkim kaczątkiem. Jest piękny!
Pyszny serniczek!
Pozdrawiam ciepło:)

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

A ja myślałam, ze ma dziurke w środku :)
Z serków homo nigdy sernika nie robiłam, ciekawam go!

Kasia Fiołek pisze...

Ja też nigdy nie robiłam sernika z serków homogenizowanych. Dzięki piękne za przepis! :)

karolka pisze...

Cukrowa wrozko moze i wyglad niewazny, ale zawsze jak ladnie wyglada to i lepiej smakuje.

Agatko milo to czytac, choc na moje oko to on az taki ladny nie jest, a moze ja zbyt wymagajaca jestem.

Majanko to dlatego, ze jest taki nierowny, pofalowany, ale jak wspomnialam on mocno rosnie, a potem rownie mocno opada.

Aniu ja taki sernik znam od dziecka i ciesze sie bardzo z tego faktu, bo tu ciezko o dobry ser na sernik.

Dragonfly mam nadzieje, ze gdy juz wyprobujesz przepis to sernik Ci zasmakuje tak jak mi :)

Pozdrawiam Was goraco :)

Anonimowy pisze...

Uwielbiam serniki!!!
A ten wyglada dla mnie wyjatkowo smakowicie :)
Czy moglabym prosic o nazwe serka ktorego Pani urzywa? Ja rowniez przebywam we Francji i znalezienie serka nadajacego sie do wypieku sernika jest dla mnie ogromnym wyzwaniem...
Z gory dziekuje za pomoc i gratuluje przepysznego bloga!

karolka pisze...

Anonimowy Gosciu ciesze sie bardzo, ze moj blog sie podoba. Do tego jesli moge pomoc w temacie sernikow to ciesze sie tym bardziej. Pamietam jak sama szukalam po sklepach odpowiedniego sera.
W przypadku tego sernika uzylam fromage blanc sprzedawanego w kubeczkach po 4 sztuki. Kubeczki sa po 100g. Aha serek byl taki najzwyklejszy, pod szyldem marketu w ktorym robilam zakupy.
Mam nadzieje, ze pomoglam i ze sernik bedzie pysznym dodatkiem do popoludniowej kawy czy herbaty.

Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

Niby brzydkie kaczątko, ale przepis dość prosty. Spróbuje zrobić go na święta. Gratuluje cudnych wypieków, będe często tu zaglądać.
Pozdrowienia z Polski

karolka pisze...

Kolecja przepis jest latwy i to jest wlasnie takie fajne. Ja osobiscie bardzo lubie proste przepisy, z ktorych wychodza smaczne wypieki.
Ten sernik dosc mocno opada, ale tak ma byc. Taka juz jego uroda.
No i ciesze sie, ze moj blog zyskuje kolejnego stalego bywalca.
Pozdrawiam :)

Pawelooo pisze...

jaki rozmiar formy do tego sernika?