expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 8 grudnia 2011

Rolada z indyka z orzechami



Czy w Waszych domach czuc juz Swietami?
U mnie juz tak.
Codziennie pojawiaja sie nowe dekoracje, rozbrzmiewa swiateczna muzyka, ktorej wtoruje moje dziecie. Widze jak bardzo Viki nie moze doczekac sie choinki i prezentow.
W kuchni kroluja aromatyczne wypieki. Cudowna won cynamonu, kardamonu, gozdzikow rozchodzi sie po calym mieszkaniu. Pojawily sie tez wytrawne dania, ktore rowniez tworza ta niesamowita atmosfere. Nasza codziennosc stala sie nagle taka niecodzienna.



Rolada z indyka z orzechami

skladniki:
  • 1,5 kg piersi indyka
  • 1 marchewka
  • 3 lyzki posiekanych orzechow wloskich
  • 3 lyzki tymianku
  • 3 lyzki masla
  • 1 cebula
  • oliwa z oliwek
  • sol, pieprz
  • chili w proszku

wykonanie:
Piers indyka oczyszczamy, myjemy i osuszamy.
Rozbijamy mieso, a nastepnie nacieramy je mieszanka: 2 lyzek oliwy z oliwek, lyzeczka soli, tymiankiem, 1 lyzeczka pieprzu i odstawiamy do lodowki na godzine.
W tym czasie nalezy przygotowac farsz. Obrana marchewke scieramy na tarce z duzymi oczkami, laczymy z posiekanymi orzechami, odrobina chili i maslem.
Wyciagniete z lodowki mieso smarujemy przygotowanym farszem i dodkladnie zwijamy. Mieso obwiazujemy bawelnana nitka i przekladamy do garnka do smazenia miesa. Obsmazamy rolade z kazdej strony na zloty kolor. Dodajemy posiekana w kostke cebulke i gdy sie lekko zeszkli podlewamy miesa odrobina wody. Mieso dusiy na malym ogniu pod przykryciem okolo godziny. W razie potrzeby podlewamy woda.
Podajemy na zimno lub na cieplo z uzyskanym sosem ze smazenia.
Smacznego.

8 komentarzy:

Majana pisze...

Alez smakowita jest ta roladka. Bardzo mi się podoba :) Chętnie bym zjadła na obiadek.
Pozdrowienia :*

Toczka pisze...

Piękna, smakowita roladka. Połączenie indyka z orzechami jest ciekawe i w moim guście, dlatego zapewne mi się tak podoba :]

Polish_gal pisze...

Smakowicie wygląda:) Chyba wezmę się za zrobienie tego cuda:)

Sue pisze...

Mnie się ten pomysł bardzo podoba! :)

aga pisze...

bardzo smakowity pomysl na miesko:) podoba mi sie:)

Kinga ⚬ Yummy Lifestyle pisze...

apetyczny ten indyk :)

piegusek1976 pisze...

u mnie jeszcze nie, zabiegana jestem ale w tym tygodniu chyba się ruszy coś tym temacie:) smaczna rolada:)

karolka pisze...

Widze, ze pomysl na rolade Wam sie podoba. Ciekawe czy moze ktos wyprobowal go juz u siebie?

pozdrawiam