expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

poniedziałek, 9 czerwca 2014

Mała przekąska ze szparagów


Chyba zupełnie zwariowałam by w taki upał włączać piekarnik. Żar leje się z nieba i próżno dziś szukać ochłody. A ja jak na złość postanowiłam przygotować szparagi w piekarniku.
Pokusa była zbyt wielka i zdrowy rozsądek nie miał dziś z nią szans.Bo niestety jak się na coś uprę to nie ma od tego odwrotu. 
No i dobrze, bo moje małe danie było lekkie jak piórko i idealnie smakowało na zimno. Chwila katuszy w cieple piekarnika, a potem smaczna nagroda i rozkosz dla podniebienia.


 Zapiekany mus ze szparagów

składniki:
  • 1 pęczek zielonych szparagów
  • 125 g serka koziego lub naturalnego typu Philadelphia
  • 3 jajka
  • sól, pieprz
  • masło do wysmarowania foremki

wykonanie:
Szparagi myjemy, obcinamy końcówki. Gotujemy w osolonym wrzątku przez 5 minut. Następnie zalewamy gorącą wodą by przestały się gotować i po chwili odcedzamy.
Kroimy na kawałki, odkładamy 8 główek na później. Pozostałe szparagi miksujemy z jajkami i serkiem. Doprawiamy solą i pieprzem. Przygotowaną miksturą napełniamy foremki wysmarowane wcześniej masłem. Pieczemy przez około 30 minut w temperaturze 180°C. W połowie pieczenia do każdej foremki wkładamy na wierzch po 2 główki szparagów.
Danie można podawać na ciepło lub na zimno.


1 komentarz:

Ivka pisze...

Mała ale jakże apetyczna ta Twoja przekąska :)