expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

niedziela, 8 czerwca 2014

Szparagi. Białe wino. Kurczak.


Gdy zabieram się za przygotowywanie kolejnej już w tym sezonie potrawy ze szparagami, to nie mogę się nadziwić temu, że kiedyś omijałam je szerokim lukiem. Nie wyobrażałam sobie jak można je jeść, przecież to takie dziwne łodygi. 
Pamiętam jak moja  mama przygotowała kiedyś na niedzielny obiad białe szparagi pod beszamelem. Bałam się tego spróbować i przez wiele lat żyłam w totalnej niewiedzy jakie te szparagi mogą być dobre.
Dopiero po latach gdy prowadziłam już swój własny dom, z własną kuchnią odważyłam się kupić pęczek zielonych szparagów i przygotować z nich bezpieczne danie, którym okazała się zupa. Ten debiut miał miejsce nie tak dawno temu, a moje pierwsze danie doczekało się publikacji na tym blogu klik. Dziś nie trzeba mnie namawiać na zakup szparagów i przyznaję, że nie zawracam sobie głowy by kupić tylko jeden pęczek. Zwykle kupuje ich więcej, a potem przyrządzam wypróbowane już wcześniej dania lub jak tym razem coś zupełnie nowego.


 Kurczak z pure szparagowym

składniki;
  • 4 filety z kurczaka
  • 4 plastry boczku wędzonego
  • 1 pęczek zielonych szparagów
  • 2 szalotki
  • 150 ml białego wina
  • 200 ml śmietany kremówki
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz

wykonanie:
Szparagi myjemy, odcinamy końcówki, które wyrzucamy oraz główki, które zachowujemy. Łodygi szparagów kroimy na kawałki i gotujemy około 10 minut w śmietanie. Po ugotowaniu miksujemy. Natomiast główki gotujemy w osolonym wrzątku przez około 5 minut. Przelewamy zimną wodą i odcedzamy.
Filety z kurczaka oczyszczamy i osuszamy, doprawiamy solą i pieprzem. Każdy filet owijamy plastrem wędzonego boczku. Smażymy na oleju z każdej strony, po usmażeniu ściągamy z patelni i odstawiamy na bok. Najlepiej przykryć mięso folią aluminiową by pozostało ciepłe.
Z patelni zbieramy nadmiar tłuszczu, ale nie myjemy. Wlewamy na nią wino i dokładamy posiekaną szalotkę. Pozostawiamy na małym ogniu aż wino odparuje. Następnie dokładamy na patelnię szparagi zmiksowane ze śmietaną i  główki szparagów . Wszystko łączymy i gotujemy jeszcze 3 minuty. Doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy wraz z przygotowanym wcześniej kurczakiem.



Brak komentarzy: