expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 2 września 2015

Sałatka z grillowanego bakłażana


Gdy spoglądam na publikowane przeze mnie przepisy to odnoszę wrażenie, że ostatnio żyję tylko na sałatkach różnej maści. Może sprzyja temu pora roku, choć gdy się zastanowię to sałatki nie są jednak głównym źródłem mojego pożywienia. Ale dobra sałatka nie jest zła, a ja bardzo lubię je wymyślać, a potem testować na sobie i bliskich. 
Prawdę mówiąc moje dzieci są anty-sałatkowe, pozostaje więc mąż, który dzielnie znosi moje wszystkie eksperymenty. Właściwie zanim przepis trafi do publikacji, zostaje poddany wnikliwej ocenie mojej i wszystkich próbujących daną potrawę. Czasami tych próbujących jest trochę ;-)
Dzisiejsza sałatka przeszła wszelkie testy i tym samym uzyskała zielone światło do publikacji. Teraz to Wy ocenicie moje kulinarne eksperymenty i może dodacie coś od siebie, a może coś zmienicie. Najważniejsze aby smakowało. Smacznego zatem.




Sałatka z grillowanym bakłażanem i twarogiem
składniki:
  • 1 bakłażan
  • 250 g twarogu solankowego
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 garść orzechów laskowych
  • 2 łyżki sezamu
  • 1 opakowanie jogurtu greckiego (180ml)
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz
  • 1 ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek

wykonanie
Bakłażana myjemy i kroimy w plastry grubości około 2cm. Lekko solimy i odstawiamy na 30 minut by puściły gorzkawy sok. Za pomocą papierowego ręcznika osuszamy bakłażana i skrapiamy lekko oliwą. Przekładamy na grilla (patelnie grillową) i grillujemy z obu stron. Przekładamy na talerz do wystygnięcia, a następnie kroimy na dużą kostkę. Przekładamy do miseczki, do której dokładamy pokrojony na dużą kostkę twaróg, natkę pietruszki, sezam oraz uprażone i posiekane orzechy. 
Przygotowujemy sos z jogurtu greckiego. Doprawiamy go wyciśniętym przez praskę czosnkiem, sokiem z cytryny oraz solą i pieprzem.
Podajemy na zimno.

Przepis zamieszczam w ramach akcji "warzywa psiankowate 2015" , zorganizowanej przez Anię z bloga Mops w kuchni


2 komentarze:

mopswkuchni pisze...

Wygląda bardzo zachęcająco. Zapraszam do dodania do akcji psiankowatej ;)

Skyprint pisze...

Wow, świetny pomysł , trzeba spróbować póki sezon grillowy :D