expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 22 marca 2016

Wielkanocne ciasteczka owsiane


Wielu z Was, którzy zaglądają na ten blog pomyśli, że przepadłam bez wieści. Mam  świadomość tego, że wieje tu nudą, ostatnio nie zamieszczam nic nowego. Przyznam, że przegrywam z czasem. W mojej kuchni zawsze się coś dzieje, ale ja nie mam kiedy porobić zdjęć, nie wspomnę już o tym, że później trzeba to opublikować. Wiele fajnych dań znika zanim sięgnę po aparat. Zmobilizowałam się za to i z okazji nadchodzących świąt poczyniłam ciasteczka, które nawet udało mi się uwiecznić na zdjęciach. Może dlatego, że to ciasteczka, które upiekłam dla naszych przyjaciół.



Ciasteczka owsiane z nutą cytryny
składniki:
  • 1 jajko
  • 150 g mąki owsianej
  • 150 g mąki pszennej typ 500
  • 2 łyżki miodu rzepakowego 
  • 140 g masła
  • starta skórka z 1 cytryny
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

do dekoracji 
  • białko
  • cukier puder
  • ewentualnie barwniki

wykonanie:
Wszystkie składniki ciasta zagniatamy na gładką masę. Formujemy kulkę, którą owijamy folią spożywczą i odkładamy do lodówki na 30-60 minut. Po tym czasie wyciągamy ciasto. Odrywamy po kawałku i na blacie oprószonym mąką wałkujemy na grubość 0,5 cm. Wycinamy ciastka za pomocą foremek do pierników. Ciastka pieczemy w temperaturze 180°C przez 8-10 minut (trzeba sprawdzać jak zaczną się rumienić)
Po ostygnięciu ozdabiamy lukrem, który robimy ubijając białko z cukrem pudrem. Cukier puder dodajemy stopniowo do uzyskania odpowiedniej konsystencji.

1 komentarz:

Majana pisze...

Karolko, ciasteczka wyglądają bardzo smakowicie, wiosennie i wielkanocnie :)
Pozdrawiam serdecznie.