expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 15 sierpnia 2012

Czas na cukinie


Po ostatnich słodkościach czas na coś wytrawnego. 
Sezon cukiniowy w pełni. Niestety w tym roku w ogrodzie mojej Mamy jest ich znacznie mniej niż w ubiegłych latach. Tym samym i ja mam mniejsze pole do popisu i jakoś tak się stało, ze polowy swoich pomysłów jeszcze nie przetestowałam.
Udało mi się jednak zrobić coś co zasmakowało całej naszej trojce. Danie dość szybkie, proste w przygotowaniu, a do tego lekkie jak puch. Doskonale na przekąskę lub jako przystawka. Porcja jest dość mala wiec proponuje zrobić z podwójnych składników.


Kremowy placek z cukinia

składniki:
  • 2 cukinie - około 400g
  • 3 jajka
  • 1 jogurt naturalny - 150g
  • 100g tartego parmezanu
  • 100ml śmietany
  • 10g maki
  • łyżeczka tymianku
  • sol, pieprz
  • olej do smażenia
wykonanie:
Cukinie dokładnie myjemy i kroimy na plasterki, a następnie podsmażamy na oleju przez około 10 minut.
Jajka łączymy z jogurtem, śmietaną, parmezanem i maka. Doprawiamy tymiankiem, sola i pieprzem. Do masy dodajemy cukinie.
Całość wylewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Najlepiej gdy blaszka będzie o wymiarach 20x20cm wtedy placek jest wyższy.
Całość pieczemy przez 35 minut w temperaturze 200°C.
Danie jest dobre zarówno na ciepło jak i na zimno.
Smacznego!
 


10 komentarzy:

Bee pisze...

Bardzo polubiłam ostatnio cukinie, takie lekkie placki lubię już od dawna... czyli danie idealne dla mnie :D

Ania Włodarczyk (aka vespertine) pisze...

Tez mam teraz cukiniowa fazę :)

Martula pisze...

brzmi smacznie, jutro wypróbuje ;)

Brenia pisze...

Bardzo lubię cukinię i tego typu dania, pewnie by mi posmakowało ;)

Asia pisze...

Oooo trzeba będzie spróbować :) wygląda znakomicie :)
Kochana, a czy konieczna jest weryfikacja obrazkowa? Nie zawsze jestem w stanie odczytać te literki i znaczki :(
Buzziaki :*

karolka pisze...

Cukinia juz od paru lat jest moim ulubionym warzywem na lato, dlatego czesto staram sie zrobic z nia cos nowego. Ciesze sie, ze i Wam podoba sie moja propozycja.

Asiu dziekuje za uwage o komentarzach. Zaraz wylacze opcje ze znaczkami i bedzie latwiej je dodawac :-)

Milego dnia.

Małgorzata S pisze...

Pomysł świetny,chcę go wypróbować ale mam pytanie,czy mąki ma być 10 g,czy 100 g. Pozdrawiam.

karolka pisze...

Tej mąki ma być 10g, to nie jest błąd.
Życzę smacznego.

Małgorzata S pisze...

Wielkie dzięki za szybką informację, melduję że zrobione, zjedzone i bardzo smakowało.POZDRAWIAM.

karolka pisze...

Bardzo się cieszę, że smakowało. Polecam też inne przepisy z mojej strony.
Pozdrawiam